12Лют
2017
Коментування вимкнено
DSC_0526

Гра «Скляний ксилофон»

Це веселе заняття покликане інтегрувати музику в освітній науковий експеримент! Ваша дитина неодмінно зацікавиться серйозним вивченням звукових хвиль, як тільки в неї вийде зіграти перші ніжні, милозвучні мелодії на власному скляному ксилофоні. Вона буде захоплена впливом різної кількості води в кожній з використовуваних «музичних» склянок на отримання чарівних звуків і мелодій!

Що вам для цього знадобиться:

  • шість високих склянок, пляшок або банок (бажано однакової форми й розміру);
  • вода;
  • харчовий барвник або барвисті безалкогольні напої;
  • металева ложка, дерев’яна ложка або дерев’яна паличка від морозива;
  • глечик для води.

Що вам треба буде робити:
1. Попросіть дитину розташувати склянки (або пляшечки) в ряд.
2. Нехай вона обережно вдарить ложкою по кожній зі скляних ємностей. Який звук при цьому утворюється? Чи однаковий він для кожної зі склянок?
3. Налийте воду у глечик, і нехай дитина додасть у неї трохи харчового барвника або кольорового безалкогольного напою.
4. Потім разом з дитиною акуратно налийте воду у склянки так, щоб у кожній з них рівень води був різним.
5. Далі нехай ваша дитина знову обережно постукає по кожній склянці. Який звук тепер вони видають? Чи однаково дзвенять посудини?
6. Запропонуйте дитині поекспериментувати з висотою звуку, змінюючи кількість води у склянках.
7. А тепер нехай вона спробує зіграти якусь мелодію! Ви можете допомогти їй налаштувати звучання склянок відповідно до музичних нот, додаючи більше або менше води в кожну з них.

Що ж при цьому відбувається?

Коли ваша дитина торкається ложкою склянки, цей дотик генерує звукові хвилі, які проходять через воду, що міститься у склянці. Долаючи її, звукові хвилі заломлюються (змінюються). Чим більше води у склянці, тим нижче висота звуку, і відповідно, чим менше води, тим вона вище.

Як іще можна поекспериментувати

Якщо ви використовуєте пляшки, запропонуйте дитині подути в кожну з них (з різною кількістю води) і послухати утворений звук. Однакові чи різні звуки при цьому виходять? Ваша дитина, швидше за все, дуже здивується, тому що в порівнянні з постукуванням по пляшці результат вийде прямо протилежний. Чим більше води налито, тим вище буде тон звуку. Це пояснюється тим, що звукові хвилі, які при цьому утворюються, «подорожують» у повітрі, а не у воді. Чим менше води у пляшці, тим більше повітря в ній!

За матеріалами: http://childdevelop.com.ua/practice/306/